مقالات آرشیو خبر ها
چرا پوگبا می تواند مانند یک خرید جدید برای یوونتوس در سال 2016 باشد؟

چرا پوگبا می تواند مانند یک خرید جدید برای یوونتوس در سال 2016 باشد؟

به نظرم ما تیمی پر مهره با کیفیت فنی بالا هستیم و بازیکنانی داریم که بدون مشکل می توانند در پست های مختلفی بازی کنند، اما اگر ما شبیه نیمه ی اول بازی کنیم، نتوانیم حتی یک نبرد تن به تن را ببریم و 3 پاس پشت سر هم به هم تیمی مان برسانیم، نمی توان تنها یک خط تیم را سرزنش کرد. ما همه بد بازی کردیم. نیمه ی اول کاملا غیر قابل قبول بود. من گیج شده ام، چون کاپیتان هستم و اینکه می بینم تیمم این چنین مغلوب می شود روحم را می آزارد اینکه تیمم تشخیص نداده که این بازی چقدر مهم بود و باید چه رویکردی اتخاذ می کرد.

 

این ها صحبت های کاپیتان کاپیتان ناامید یوونتوس، جیجی بوفون بعد از شکست 1‐0 برابر ساسولو در 28 اکتبر بود، وقتی راه راه پوشان بعد از 10 هفته در رده ی 12ـم بودند.

 

جوانان یوونتوس به خاطر نفهمیدن اهمیت بازی برای باشگاه پرافتخاری چون یوونتوس مورد انتقاد واقع می شدند و خریدهای جدید برای انطباق و تعامل با فشارهای موجود دچار مشکل شده بودند.

 

کلودیو مارکیزیو (که به خاطر آنفولانزا مقابل ساسولو حضور نداشت) به نظر تنها بازیکنی می رسید که قدرت رهبری خط هافبک را داشت و یووه در این فصل با حضور او هیچ بازی را در لیگ واگذار نکرده بود. از طرف دیگر، پل پوگبا، سایه ای از خودش بود، این فرانسوی 22 ساله برای پر گردن جای خالی پیرلو و ویدال در زمین دشواری داشت، دو بازیکنی که در 3 فصل قبل به رشد او در تورین کمک کرده بودند.

 

نایب رییس یوونتوس پاول ندود قبل از شکست فاجعه بارشان مقابل ساسولو به بازیکن سابق منچستریونایتد هشدار داده بود:

 

او باید کمتر خودنمایی کند و ثبات بیشتری داشته باشد.

 

پوگبا در آن بازی 74 بار توپ را لمس کرد، تنها یک شوت در چارچوب داشت و تنها تکلش هم موفقیت امیز نبود. پوگبا، آن طور که جیجی بوفون در انتهای بازی اشاره کرد، مغلوب هافبک های نترس اوزبیو دی فرانچسکو شده بود.

 

آمار پوگبا مقابل ساسولو:

 

1 کارت زرد، 6 خطا، 2 قطع توپ، 39٪ پیروزی در نبردهای تن به تن، 50٪ پیروزی در نبرد هوایی، 2 شوت به سمت دروازه، یک شوت در چارچوب، هر دو خارج از محوطه ی جریمه. 49 پاس، 10٪ پاس بلند، 88٪ دقت پاس، 3 سانتر همه ناموفق، 4 بار قراردادن هم تیمی در موقعیت شوتزنی.

 

ماسیمیلیانو آلگری، که انتظار دارد پوگبا به هافبک باکس تو باکسی به سبک یایا توره تبدیل شود، هرگز فشار چندانی روی شانه های پوگبا قرار نداد، اگرچه مربی بانوی پیر از او خواسته بود که با ثبات تر و مستحکم تر باشد.

 

در هر صورت یوونتوس، 10 پیروزی پیاپی بعد از آن شکست ورزشگاه ماپی کسب کرد و بانوی پیر به کورس اسکودتو بازگشت. فریاد جیجی بوفون بر سر هم تیمی هایش به فاکتور مهمی اشاره کرد که به رنسانس بانوی پیر منجر شد، اما باید اشاره کرد که نقش پل پوگبا هم برای بازگشت یووه به مسیر درست حیاتی بوده است.

 

بارسلونا، رئال مادرید، پاریس سن ژرمن و سیتی در چند ماه اخیر دوباره برای جذب او وارد عمل شده اند، چون او مستقیما در 4 گل تیمش در 5 بازی اخری که به میدان رفته سهیم بوده است که شامل گل اول یووه به سمپدوریا در ورزشگاه لوییجی فراریس هم می شود.

 

پوگبا در بازی مقابل سمپدوریا نسبت به بازی با ساسولو لمس توپ کمتری داشت، اما تلاش او برای برتری عددی یووه در خط هافبک حیاتی بود و ثابت کرد که او حتی در نبود بازیکن کلیدی چون کلودیو مارکیزیو در کنارش می تواند خط هافبک را رهبری کند.

 

شماره ی 10 یوونتوس 3 قطع توپ داشت، 67٪ تکل موفق داشت، 4 بار شوت زد و و یک گل چشم نواز هم به ثمر رساند

 

آمار پوگبا مقابل سمپدوریا:

 

1 کارت زرد، 3 خطا، 43٪پیروزی در نبردهای تن به تن، 100٪ پیروزی در نبردهای هوایی، 2 شوت در چارچوب، یک شوت داخل محوطه، دو شوت خارج از محوطه، 3 تکل، 67٪ تکل موفق، 1 بار دور کردن توپ از منطقه ی خطر، 24 پاس، 13٪ پاس بلند، 63٪ دقت پاس، 1 سانتر ناموفق، دو بار قرار دادن هم تیمی در موقعیت شوت زنی.

 

نمی خواهیم بگوییم آن بازی مقابل سمپدوریا بهترین نمایش پوگبا در این فصل بود و یا اینکه این بالاترین استانداردیست که یک بازیکن می تواند به آن برسد. کما اینکه توپ پخش کردن های پوگبا مثلا مقابل ساسولو بهتر بوده است.

 

اما به هر حال، کوچکترین شکی وجود ندارد که پوگبا کم کم دارد به آن هافبک باکس تو باکس مورد نظر آلگری تبدیل می شود.

 

در ابتدای فصل به نظر می رسید او زیر فشار بزرگنمایی های پیرامونش قرار گرفته، اما اخیرا با زندگی جدیدش خو کرده است. یوونتوس می خواهد آینده اش را پیرامون پوگبا بسازد، اما اینکه یکی از مستعدترین و ماهرترین بازیکنان دنیا باشید لزوما به این معنی نیست که بتوانید بازیکن تعیین کننده و رهبر تیم هم باشید.

 

رهبر شدن یک فرایند طولانی است و هم یوونتوس و هم ماسیمیلیانو آلگری به خوبی از این موضوع آگاهند. آنها منتظر پوگبا ماندند و حالا دارند محصول اعتمادی که به او داشتند را برداشت می کنند. حتی اگر یه هافبک کلاس جهانی در پنجره ی زمستانی به یوونتوس آرنا نیاید، پوگبا می تواد مثل خرید جدیدی برای یوونتوس در نیم فصل دوم مسابقات باشد.

 

آمار پوگبا در سری آ‌:

 

18 بازی، 17 بازی به صورت فیکس، 1575 دقیقه، 50٪ پیروزی در نبردهای تن به تن، 66٪ پیروزی در نبرهای هوایی، 24 قطع توپ

 

4 گل، 1 گل با پای چپ و 3 گل با پای راست، 50 شوت به سمت دروازه، 18 شوت در چارچوب، 393 دقیقه به ازای هر گل، 3 گل داخل از محوطه ی جریمه، یک گل خارج از آن، درصد تبدیل شوت به گل 8٪.

 

31 تکل، 74٪ تکل موفق، 10 بار دور کردن توپ از منطقه ی خطر، 3 بلاک

 

839 پاس، 10٪ پاس بلند، 84٪ پاس صحیح، متوسط 47 پاس در هر بازی، 25 سانتر، 12٪ سانتر صحیح، 28 بار ایجاد موقعیت گلزنی، 4 پاس گل

 

30 بار گرفتن خطا، 7 کارت زرد، 47 بار خطا

 

 از کالچومرکاتووب


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: